0 opmerkingen

Alsof de grondwet er was voor alle landen van de wereld.

Door Ramon Maynou


Home ' Forums ' 03. Artikel I - De Federatie en de Bill of Rights ' Alsof de grondwet er was voor alle landen van de wereld.

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #2255
    AvatarRamon Maynou
    Deelnemer

    ES: Cuando deis ideas os recomiendo que penséis como si la Constitución fuera para todos los estados del mundo. Op die manier kunnen ze door meer landen worden aanvaard.
    NL: Wanneer u ideeën geeft, raad ik u aan te denken alsof de Grondwet voor alle staten van de wereld is. Op die manier kan zij door meer staten worden aanvaard.

    #2275

    Ik begrijp uw punt, maar grondwetten zijn afhankelijk van de context waarin zij functioneren, daarom zijn zij ook zo verschillend. Ik ben het dus eens met het idee om clausules met een hogere inspiratie in te voegen, maar we moeten altijd rekening houden met de culturele en geopolitieke context van Europa.

    Comprendo su punto de vista, pero las constituciones dependen del contexto en el que operan, por eso son tan diferentes. Daarom lijkt het me goed dat er cláusulas worden geïntroduceerd die meer inspiratie bieden, maar we moeten altijd rekening houden met de culturele en geopolitieke context van Europa.

    #2305
    AvatarRamon Maynou
    Deelnemer

    NL: Maar als je een Grondwet kunt hebben met een hogere ambitie en meer universeel, dan zal het gemakkelijker zijn om die door meer staten en mensen te laten goedkeuren. Het is slechts een suggestie voor de deelnemers.

    ES: Pero si se puede tener una Constitución con mayor aspiración y más universal, entonces será más fácil que sea aprobada por más estados y personas. Dit is slechts een suggestie voor de deelnemers.

    #2307

    esto sin duda

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
{"email": "E-mailadres ongeldig", "url": "Website adres ongeldig", "required": "Verplicht veld ontbreekt"}
nl_NLNederlands