0 opmerkingen

Lijst van deelnemende staten

Door Jakub Jermar

Home ' Forums ' 01. Welkom en richtlijn ' Lijst van deelnemende staten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer

Ik denk dat de preambule geen lijst van deelnemende staten kan bevatten, omdat het niet bekend is welke staten het zullen ratificeren. Ik weet ook niet zeker of de burgers een ingevulde preambule kunnen ratificeren en zo ja, of de preambule later kan worden ingevuld (door wie en is het dan nog steeds de geratificeerde grondwet?).

De Amerikaanse grondwet verwijst naar de naam van het toen al bestaande confederale lichaam dat (ook) de Verenigde Staten heette. Als we de analogie willen behouden, moeten we hier "burgers van de Europese Unie" zetten. Als alternatief gebruikt de Amerikaanse grondwet "verschillende staten" om te verwijzen naar de staten die deelnemen aan de federatie zonder ze bij naam te noemen. Misschien kan dit veranderd worden in:

"Wij, de burgers van de verschillende Europese staten,".

Bedankt voor je opmerkingen en/of voorkeuren.

Deelnemer

Oeps, verkeerde onderwerp, ik heb dit gekopieerd onder het Preambule onderwerp en deze hier kan worden verwijderd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Het forum '01. Welkom en richtlijn' is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.
{"email": "E-mailadres ongeldig", "url": "Website adres ongeldig", "required": "Verplicht veld ontbreekt"}
nl_NLNederlands