0 opmerkingen

Onvoorwaardelijk basisinkomen.

Door Ramon Maynou


5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #2269
    AvatarRamon Maynou
    Deelnemer

    NL: Onvoorwaardelijk basisinkomen.
    ES: Renta básica incondicional.

    NL: De Europese Federatie zal zorgen voor de invoering van een onvoorwaardelijk basisinkomen. Het basisinkomen moet de hele bevolking in staat stellen een menswaardig bestaan te leiden. De wet zal de vorm van financiering en de hoogte van het basisinkomen bepalen.
    ES: La Federación Europea asegurará el establecimiento de una renta básica incondicional. La renta básica deberá permitir que toda la población tenga un existencia digna. La ley determinará la forma de financiación y el nivel de la renta básica.  

    #2274

    Een dergelijke bepaling is wenselijk, maar eerst moeten de normen voor de autonome begroting van de federatie worden verduidelijkt, anders blijft dit op papier.

    #2276
    AvatarJakub Jermar
    Deelnemer

    Aangezien dit niet essentieel is voor het hebben van een federatie, zou ik het niet in de grondwet zetten. De helft van de mensen zal het goed vinden en de andere helft zal het haten, waardoor de grondwet schipbreuk lijdt. Over dit soort zaken kan een politiek debat worden gevoerd zodra de federatie is opgericht en volledig operationeel is.

    #2304
    AvatarRamon Maynou
    Deelnemer

    NL: Giuseppe: de tekst die ik aangeef is dubbelzinnig genoeg om het onvoorwaardelijk basisinkomen zelfs op € 0 per maand te stellen. Omdat geen van beide te verdelen hoeveelheden wordt aangegeven. Dit voorstel is in Zwitserland als referendum gepresenteerd, en de Bondsraad en de Bondsvergadering hebben de bevolking en de kantons aanbevolen om tegen te stemmen. ( http://www.fedlex.admin.ch/eli/fga/2015/2197/fr )
    Zij hebben ook een actieve reclamecampagne gevoerd tegen het basisinkomen.
    U kunt lezen in mijn boek over het basisinkomen (neem me niet kwalijk, maar het is in het Spaans) dat de meeste organisaties tegen het onvoorwaardelijke basisinkomen zijn, ze willen niet of zijn niet geïnteresseerd in het beëindigen van de armoede, want er zijn veel organisaties die leven van armoede. distributie van hulp. Deze hulp zou vervangen worden door het Onvoorwaardelijk Basisinkomen.
    Jakub Jermar: Het onvoorwaardelijk basisinkomen wordt door zijn verdedigers beschouwd als een mensenrecht. ( http://www.ohchr.org/SP/NewsEvents/Pages/UniversalBasicIncomeReport.aspx )
    En als u van mening bent dat we het niet in de grondwet moeten opnemen, denk ik dat we ook geen mensenrechtenverdrag moeten aanhalen, omdat er mensen zullen zijn (steeds talrijker wordende moslims in Europa) die de opname van mensenrechten niet op prijs zullen stellen. En wat het basisinkomen als onderwerp van politiek debat betreft, heeft, gezien de ervaring met Spaanse politici, geen enkele partij een voorstel ingediend om met het basisinkomen te experimenteren. Geen enkele Spaanse politicus is geïnteresseerd in het basisinkomen, omdat de lobby's die de partijen regeren niet geïnteresseerd zijn in het beëindigen van armoede.

    #2303
    AvatarRamon Maynou
    Deelnemer

    NL: Giuseppe: de tekst die ik aangeef is dubbelzinnig genoeg om het onvoorwaardelijk basisinkomen zelfs op 0 euro per maand te stellen. Omdat geen van beide te verdelen hoeveelheden wordt aangegeven. Dit voorstel is in Zwitserland als referendum gepresenteerd, en de Bondsraad en de Bondsvergadering hebben de bevolking en de kantons aanbevolen om tegen te stemmen. https://www.fedlex.admin.ch/eli/fga/2015/2197/fr
    Zij hebben ook een actieve reclamecampagne gevoerd tegen het basisinkomen.
    U kunt lezen in mijn boek over het basisinkomen (neem me niet kwalijk, maar het is in het Spaans) dat de meeste organisaties tegen het onvoorwaardelijke basisinkomen zijn, ze willen niet of zijn niet geïnteresseerd in het beëindigen van de armoede, want er zijn veel organisaties die leven van armoede. distributie van hulp. Deze hulp zou vervangen worden door het Onvoorwaardelijk Basisinkomen.
    Jakub Jermar: Het onvoorwaardelijk basisinkomen wordt door zijn verdedigers beschouwd als een mensenrecht. https://www.ohchr.org/SP/NewsEvents/Pages/UniversalBasicIncomeReport.aspx
    En als u van mening bent dat we het niet in de grondwet moeten opnemen, denk ik dat we ook geen mensenrechtenverdrag moeten aanhalen, omdat er mensen zullen zijn (steeds talrijker wordende moslims in Europa) die de opname van mensenrechten niet op prijs zullen stellen. En wat het basisinkomen als onderwerp van politiek debat betreft, heeft, gezien de ervaring met Spaanse politici, geen enkele partij een voorstel ingediend om met het basisinkomen te experimenteren. Geen enkele Spaanse politicus is geïnteresseerd in het basisinkomen, omdat de lobby's die de partijen regeren niet geïnteresseerd zijn in het beëindigen van armoede.

    ES: Giuseppe: el texto que indico es lo suficiente ambiguo incluso para que la Renta Basica Incondicional sea 0€ per mes. Porque no se indica ni cantidad a repartir. Esta propuesta la presentaron en Suiza como referéndum, y el Consejo Federal y la Asamblea federal recomendó a la población y a los cantones votar en contra. https://www.fedlex.admin.ch/eli/fga/2015/2197/fr
    Bovendien voerden zij een actieve publiciteitscampagne tegen de Renta Básica.
    In mijn boek over de Renta Básica (disculpen pero está en lengua española) kunt u lezen dat de meeste organisaties tegen de Renta Basica Incondicional zijn, niet willen of niet geïnteresseerd zijn in het oplossen van de armoede, omdat er veel organisaties zijn die leven van de verdeling van de hulp. Dichas ayudas serían sustituidas por la Renta Basica Incondicional.
    Jakub Jermar: La Renta Basica Incondicional está considerada por sus defensores como un derecho humano. https://www.ohchr.org/SP/NewsEvents/Pages/UniversalBasicIncomeReport.aspx
    Y if consideras that no deberíamos ponerlo en la constitución, creo que tampoco deberíamos citar ningún tratado de los derechos humanos porque habrán personas (Musulmanes cada día más numerosososos en Europa) que no les gustará la inclusión de los derechos humanos. Wat betreft het feit dat de "Renta Basica" het voorwerp is van een politiek debat, heeft geen enkele Spaanse politieke partij een voorstel ingediend om met de "Renta Básica" te experimenteren. Ningún político español se ha interesado por la Renta Básica, porque los lobbis que mandan sobre los partidos no les interesa acabar con la pobreza.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
{"email": "E-mailadres ongeldig", "url": "Website adres ongeldig", "required": "Verplicht veld ontbreekt"}
nl_NLNederlands